Aktualności
Relacja z wykładu otwartego Akademii Monitoringu Wizyjnego
Dnia 7 czerwca na zaproszenie naszego Koła odbył się wykład otwarty Akademii Monitoringu Wizyjnego zainicjowanej przez polski oddział firmy Specialised Project International poświęcony kluczowym aspektom projektowania monitoringu wizyjnego.
Naszymi gośmi byli Prezes Zarządu pan Przemysław Pierzchała, pan Paweł Wittich - specjalista ds personelu systemów CCTV oraz panowie Krzysztof Palej i Grzegorz Klimosz - absolwenci Wydziału Elektrycznego i byli członkowie Koła Telekomunikacja Praktyczna.
Zebranych przywitał prof. Kazimierz Gierlotka - Kierownik Katedry Energoelektroniki, Napędu Elektrycznego i Robotyki.
Pierwszą część wykładu poprowadził pan Przemysław Pierzchała.
Poświęcona ona została wielu zagadnieniom projektowym. Od strony technicznej omówione zostały analogowe systemy CCTV i cyfrowe systemy IP. Poruszone zostały także kwestie związane
z funkcjonalnością najsłabszego ogniwa systemu - człowieka sprawującego nadzór nad systemem.
Mieliśmy okazję zobaczyć omawiane problemy na filmach ilustrujących wybrane sytuacje "z ulicy" zarejestrowanych w rzeczywistych systemach monitoringu.
Szczególny nacisk położony został na zapobieganiu zdarzeniom dzięki właściwej, wczesnej ocenie sytuacji przez operatora.
Drugą część wykładu poprowadził psycholog pan Paweł Wittich. Ta część spotkania poświęcona aspektom przewidywania zdarzeń na podstawie obserwacji zachowań wybranych osób również została zilustrowana materiałami filmowymi i zdjęciowymi.
Szczególne zainteresowanie wzbudziła prezentacja dwóch odmiennych osób prezentowanych na pierwszym slajdzie. Niestety nasze typy odnośnie młodzieńca w bluzie z kapturem i szwem spodni w okolicah kolan nie potwierdziły się. Był to dobitny przykład na to, że skuteczny operator systemu
monitoringu powinien posiadać odpowiednie predyspozycje i przeszkolenie w zakresie przewidywania rekacji obserwowanych osób.
Serdecznie dziękujemy Akademii Monitorowania Wizyjnego za przeprowadzenie wykładu i interesujące przedstawienie tematu.